Födelsedagsfrukost

Idag är det min FÖDELSEDAG! (Och min lillasysters också; grattis!!) Själv blir jag 23 år gammal (med betoning på gammal) och min syster blir 19 år! Det är synd att vi inte kan fira den tillsammans. Saknar dig!
Jag har i alla fall inlett dagen med en långfrukost med lite paketöppning som jag fick på posten av familj och vänner. En fin morgon, och så här såg min frukost ut;


Björnbärsyoggi med tärnat äpple, skivad banan, physillumfrön, russin och fullkornsflingor med torkad frukt i.


Russinbulle med skinka, gurka och paprika.

 
Persikote med havremjölk. Och så jag förståss :) Jag har för övrigt nyfärgat hår. Jag färgade det lila, men som ni kan se på bilden blev det rött istället! Hur som helst blev det ändå fint så gjorde inte så mycket...


Nu ska jag iväg till skolan. Solen skiner så det känns trevligt! Ikväll ska jag till Göteborgs nation och äta buffé och vara med i ett musikquiz där med mina kompisar. Imon blir det födelsedagsfest!! :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Thess

Stort GRATTIS!

2009-04-23 @ 11:00:04
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, det såg jättegott ut!! (Förutom skinkan då :P)

Har en fråga till mat- och bakexperten...Jag undrar om du har provat att baka fullkornsskorpor någon gång och i så fall kan tipsa om något bra recept? Pågens naturella "Krisprolls" är helt underbara med avokado på till en kopp kaffe eller choklad men jag har länge tänkt att jag ska prova baka skorpor själv. Frågan är bara om man kan få dom lika krispiga och goda? Har du ett utprövat recept så tas det tacksamt emot, annars får jag själv ta och pröva mig fram och kan återkomma med resultatet...

Ha en fortsatt underbar födelsedag!! Många kramar

2009-04-23 @ 11:01:37
Postat av: Helena

Har faktiskt aldrig testat på att baka skorpor (men det är väl på tiden att jag gör då!) Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att få dem lika goda eftersom de säkert har speciella ugnar för det på Pågen. (Att baka knäckebröd hemma är ju väldigt svårt; blir ju ofta så hårda så man bryter tänderna..) Men vem vet, det kanske går om man bara hittar rätt recept. Om du testar vill jag veta hur det går! /Helena

2009-04-23 @ 14:56:19
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Susanna

Grattis Nena! Din frukost såg inte alls dum ut! Mmm! Min frukost var också riktigt mumsig! Milkos fjällfil med hjortron är verkligen go´! Grattis igen till dig! =)

2009-04-23 @ 22:41:28
Postat av: Emma

Persikote med havremjölk lät inte helt fel. O snygg bild!

2009-04-24 @ 15:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback