Chokladföljetong del 19 - Lindt Creation 70 % "Cherry & Chili"

Dags att recensera choklad nummer nitton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Lindt Creation 70 % "Cherry & Chili"

Mörk choklad med en röd fyllning I som skall smaka chili och körsbär. Körsbär är inte min favorit i godissammanhang, men det kändes inte av så mycket. Istället var det den starka smaken av chili som var den mest tydliga. Mums, jag gillar ju starka grejer! Det passar bra med chili till mörk choklad, innan har jag bara testat chili i mjölkchoklad. Men skulle dessvärre ändå välja mjölkchokladet med chili (Fazer maya) framför detta, på grund av priset. Det här är lite väl dyrt för min smak, såå gott var det ju ändå inte.

Pris: ca 33 kr för 150 g

Helhetsbetyg: 3


Next up! -

Ananas creme chokolade
Nästa testning blir den 20:nde i denna serie av chokladprovsmakning. Då tänkte jag sammanställa en liten topplista med alla jag provat! :)

Nu ska jag strax iväg och "Kvalborga", som det heter här i studentstaden, när man går ut dagen innan Valborg.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Alexandra

hmpf... körsbär och choklad är inte min starka sida.



sv: Ja, jag håller med! När man tänker efter känns det ganska självklart att vit choklad (Marabou) borde finnas... men icke.

2009-04-29 @ 16:43:32
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Jenna

Kul med recension! den har jag faktiskt aldrig smakat, vi får se om jag vågar. Jag är rätt mesig när det gäller choklad, och håller mig ofta till de "mindre nyttiga" ;) marabous med digestive exempelvis. Önskar jag kunde lära mig att tycka om mörk choklad!



Hoppas att du får en trevlig valborg och lite ledighet imorgon!

2009-04-30 @ 13:55:36
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback