Chokladföljetong del 18 - Maestrani Swiss organic "Bananasplit"

Dags att recensera choklad nummer arton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!

 

Maestrani Swiss organic "Bananasplit"

Min pappa besökte Schweiz för ett tag sedan och inhandlade där detta spännande choklad som jag fick äran att smaka till min chokladföljetong. En liknande smak har jag inte sett i Sverige! Och naturligtvis blev det pluspoäng för att chokladen var organisk och också rättvisemärkt! Vit choklad med banansmak med små bitar av mandel och mörk choklad i. Ja, den vita chokladen med sitt krisp gav en lagom konsistens. Både bra på att smälta, samt lite tuggmotstånd. Dock hade jag svårt för den väldigt väldigt starka banansmaken. Om man gillar banan i choklad är det säkert jättegott, men jag kände att det mest förstörde lite. Det smakade som skumbanan fast att det var choklad. Och i så fall äter jag hellre en skumbanan för sig, och vit choklad för sig. En liten bit var spännande, men det var nog så.

Helhetsbetyg: 3 (precis att den nådde upp)


/Helena


Kommentarer
Postat av: Thess

Det låter som nåt för mig ;)

2009-04-16 @ 23:30:55
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Emma

Lät spännande! Är ju dock inte varje dag som man besöker schweiz...

2009-04-17 @ 10:01:39
Postat av: Anonym

Kanongott!

2009-04-17 @ 20:50:45
Postat av: Susanna

Jag tycker nog ändå att det var en klar 4. Spännande smak och trevliga småbitar i. =)

2009-04-18 @ 10:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback