Choklad + lakrits = SANT


Åh, lakritschoklad! Här i Sverige?! Äntligen! tänkte jag helt överlyckligt när jag fick se Marabous nya "Choco-licious lakritschoklad" i godishyllan på Willys. Alla som har varit på Island vet att choklad med lakrits i är en underbar blandning! På Island finns hur många olika lakritschoklad som helst, och Alla äter det. Det var redan allra första dagen på mitt jobb där, som jag blev bjuden på lakritschoklad på fikarasten. Hmm, tänkte jag. Kan det verkligen vara gott? Och det var det. De tre månader jag tillbringade på Island arbetade jag mig igenom alla olika sorters lakritschoklad och njöt av varenda bit. "Dramur" blev min favorit, och av denna fanns det ett halvt kilo av i väskan när jag for hem. Ända sen dess har jag saknat Islands brunsvarta guldklimp.

Så ni kan tro att jag blev glad när jag fick se Marabous satsning i hyllan. Men ack så tråkigt, att behöva avsluta den här historien olyckligt. Marabous nya lakritschoklad är ingen höjdare alls. Den smakar inte alls som på Island. Tyvärr tyvärr, jag får fortsätta längta och drömma.


Någon som är på väg till Island den närmaste tiden?
Jag beställer ett kilo lakritschoklad, tack!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Lisa

Trots den dåliga recensionen blir jag sugen på att testa den :P

2008-10-22 @ 12:19:55
Postat av: ..Thess..

Å, jag håller med dig! Blev oxå riktigt glad över att det kommit lakritschoklad, men det var faktiskt en besvikelse! Jag håller mig till Dumle Lakrits som finns i mixpåsarna!

2008-10-22 @ 18:18:17
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, dumlelakritsen är god förståss! :)

2008-10-23 @ 18:50:24
Postat av: Camomilla

Det känns som en väldigt konstig blandning, föredrar dem var för sig

2008-10-26 @ 14:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback