Chokladföljetong del 4 - Willys mörka choklad med päron

Dags att recensera choklad nummer fyra som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!

Willys mörka choklad med päron

Denna mörka choklad, med minst 72 % kakao, innehåller faktiskt som den utlovat - päron! Nämligen hela 12 % päron vilket man också känner i smaken. Den bittra chokladen möter den lite söta och fruktiga smaken av päron. Faktiskt riktigt gott med en liten bit. Gott som sagt, men dock ingen sensation.

Min syster tyckte att chokladen hade en "rökt" eftersmak. Jag kan hålla med om det, men har ingen aning om varför man får den känslan.

Ett plus som sagt för att chokladen är så billig!

Pris: 12,60 kr för 100 g

Helheltsbetyg: 3,5

 

Någon mer än jag som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Next up! - Anthon Berg's Twisty touch "Mango & pink grape fruit".

Nu ska jag gå o skölja ur min hårfärg ur håret (har experimenterat lite :P) och sedan baka ut mina russinbullar som står på jäsning! Trevlig lördagskväll önskar jag er alla!!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Jono

Dethär var den bästa blogg jag sett! får mig att svettas i munnen!

2008-11-29 @ 18:34:09
URL: http://donjono.blogg.se/johnnysbloggo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback