Julgodishelg på ingång :)


Översta raden fr vänster: Vit hallontryffel, Chilitryffel, Vit fikonboll, Hasselnötskula
Mellersta raden fr vänster: Russinkula, Vaniljlikörtryffel med coccos, Glögg- och pepparkakstryffel
Nedersta raden fr vänster: Mörk fikonboll, Kaffetryffel, Nougatkula, Apelsintryffel

Imorgon tar jag bussen hem till min vän Therése. Vi ska tillbringa helgen med att göra julgodis och ha julmys tillsammans! Jag älskar verkligen att göra julgodis. Det är inte bara roligt och gott, för mig är det ett sätt att vara kreativ... hitta på olika sorter och dekorera.
Chokladgodisarna ovan gjorde jag till julen 2006 och alla i min familj fick varsin sån här hemmagjord liten chokladlåda :) Det blev mycket uppskattat!
Det ska bli spännande att se vilka små kreationer vi får ihop i helgen!

Åhh jag har sådan resfeber! Jag vill ut och upptäcka världen!! Nu har jag varit hemma på tok för länge. Indien drömmer jag fortfarande om, och Turkiet funderar jag på. Återbesök i Afrika, Inkaleden i Peru och Australien och Nya Zeeland. Backpacka i Storbritannien eller en weekend i London. *drömmer mig bort*

Borta bra! Fast hemma är ju bäst såklart.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhh, vad goda dom såg ut :D Och proffsiga!! Hoppas att ni får en fin helg tillsammans. Själv har jag skola i helgen, det känns kul. Temat denna helg är Astronomi och det tror jag kan bli jätteintressant :) Ser verkligen fram emot att få träffa dig igen och gå på skansens julmarknad nästa helg!! KRAM

2008-12-04 @ 21:13:18
Postat av: Ida

Jag är så imponerad!! :) Göra tryffel är något jag tänkt på länge men inte kommit mig för..

2008-12-04 @ 22:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback