Chokladföljetong del 7 - Marabou premium "Lemon & ginger"

Dags att recensera choklad nummer sju som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!


Marabou Premium - "Lemon and ginger"
Jag gjorde mig en kopp kaffe och satte mig ner för att njuta av en bit choklad till kaffet efter maten. Det blev dock en stor besvikelse när chokladen riktigt vred sig i munnen och jag helt spontant skrek "usch".. Tror inte jag behöver vara tydligare om vad jag tyckte om denna smaken. Den var bitter och stark, med lite smak av diskmedel. Jag som förväntat mig en riktig hit eftersom jag verkligen gillar ingefära. Men jag tror nog att det var citronsmaken som förstörde det hela.
Chokladen innehåller ingefärsarom och citronsaft, men även onämnda aromer. Chokladen beskrivs också på förpackningen som "mörk", men i innehållsförteckningen finns ingen uppgift på hur hög kakaohalten är.
Pris: ca 20 kr för 150 g
Helhetsbetyg: 1


Eftersom jag för tillfället befinner mig hemma hos familjen har jag denna gången fått tre gästtyckare, nämligen min mamma och mina två systrar!

Karin ger betyget: 3
Krispig citronsmak, men var finns ingefäran? Inte så gott till kaffet, ska nog ätas till någon efterrätt.

Cecilia ger betyget: 1
Konstgjort citron. Eftersmaken är lätt diskmedelsförknippad. Finns dock en liten syrlighet som är trevlig. Ingefärssmaken är lagom. Dock förstör ovan nämnda citron hela baletten!

Susanna ger betyget: 1,5
Smakar diskmedel helt klart! Lite gott med krispet i dock.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken intressant och spännande sida! Här går jag gärna in igen! =)

2008-12-30 @ 12:00:10
Postat av: Sofia

hahah jag älskar den där chokladen :D

2010-05-07 @ 10:33:17
URL: http://scenbloggen.com/sofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback