Chokladföljetong del 6 - Lindt Petits desserts "Crème Brûlée"

Dags att recensera choklad nummer sex som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!

 

Lindt Petits desserts - Crème Brûlée

Äntligen provar jag en choklad som jag vill ge högsta poäng!! Åh, den var så god! Och med "var" så menar jag att den redan är uppäten... Mjölkchoklad utanpå, och med en lite vitchokladmjölkkrispig och karamellsmakande fyllning. Smakar lite som kinderäggschoklad, fast ännu godare. I innehållsförteckningen kan jag se att det är risflingor som gör det hela krispigt. Tyvärr var den ganska dyr, men det var nog det enda negativa med denna choklad.

Varning för att köpa hem denna, den försvinner.

Pris: 30 kr för 150 g

Helhetsbetyg: 5

  

Någon mer än jag som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Vilken choklad jag ska testa nästa gång har jag ännu inte bestämt. Känns som att det blir så mycket annan choklad nu till jul med allt julgodis, så dröjer nog lite innan jag köper någon ny sort och testar.

Att bo i korridorer är visserligen trevligt. Men mina korridorsvänner börjar ta sig lite väl mycket frihet nu och "lånar" både det ena o andra ur mitt skafferi utan att fråga.. Dessutom har någon ätit upp ett halvt lager apelsintryfflar ur min burk jag har i kylen! Usch o fy för sånt bus. *längtar efter eget kök*

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback