Chokladföljetong del 5 - Anthon Berg Twisty touch ”Mango & pink grapefruit”

Dags att recensera choklad nummer fem som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!

 

Anthon Berg - Twisty touch "mango & pink grapefruit"

En mörk choklad med minst 72 % kakao, mango och grapefruktsolja. Den innehåller arom av vanilj men inte någon annan tillsats. God mörk choklad och då och då känner man att det blir lite sött av mango-bitarna. Dock känns det som att den bittra smaken tar över väldigt mycket. En helt okej smak på chokladen, men inget speciellt. Willys päronchoklad jag testade förra veckan var godare. Det här att försöka göra bitter choklad lite mer söt med frukt fungerar inte riktigt för mig. Dessutom gör oljan i denna choklad att energiinnehållet höjs, vilket gör att det nästan är på samma nivå som margarin. En liten liten bit räcker alltså!

Pris: ca 20 kr för 100 g

Helheltsbetyg: 2,5

 

Någon mer än jag som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Nu längtar jag efter att testa någon riktigt god choklad, de seaste jag testat har ju inte varit några höjdare. Får se vad nästa choklad, som är "Lindt petits desserts "Crème brûlée"", har att bjuda på...

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback