1 december - dax för julkalender!

Idag är det den första december. Det är inte klokt vad hösten har gått fort. Jag ska strax se första avsnittet av årets julkalender i SVT. Alltid llika mysigt :) Dagen har i övrigt tillbringats på skolan där jag och en klasskamrat börjat jobba med ett arbete vi ska göra innan jul. Det handlar om att göra en matsedelsplanering för en viss kategori/åldersgrupp. Vi gör en matsedel för en flicka i tonåren. Det är ett roligt arbete, men det kommer att kräva mycket tid! Det skall näringsberäknas och kostnadsberäknas läsas vetenskapliga artiklar och skrivas rapporter. Det är liite väl stressigt just nu!


Hur som helst, nu börjar nedräkningen till jul, och idag ska man ju öppna första luckan i julkalendern! (Jag kommer aldrig bli för stor för det där.) Jag gjorde en egen "chokladkalender" till min familj. Såg tipset i Allers julmagasin. Tänkte att det blev en lite lyxigare kalender så. Bara att smälta choklad och spritsa på. Marabous hjärtan-askar innehåller ju så smart precis 24 bitar.

/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag längtar tills den tredje så jag kan få min första bit!

2008-12-01 @ 20:39:11
Postat av: Thess

Vad smart och gullig julkalender familjen fick :) Du är finulig du!

2008-12-02 @ 11:22:46
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är nog den mysigaste människan jag någon sin mött (om än på internetet)

2008-12-02 @ 12:25:08
Postat av: Helena

Tack tack, vem du nu än är..?! :)

2008-12-02 @ 16:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback